Temelini attıkları cami inşaatına ilişkin statik hesapları 6 Şubat depremi sonrasında gözden geçirdiklerini belirten Konukoğlu, böylesine devasa binaların hem zemin etüdü hem de rüzgar ve diğer etkenlere karşı sağlamlığı konusunda dünyanın en iyi firması ile temasa geçip Gaziantep’e getirdiklerini söyledi.

Firma uzmanlarının statik hesaplarını çıkarmak amacıyla kapsamlı çalışma yaptıklarını anlatan Konukoğlu, “Statik çalışmalar sona erdi. İki ay içerisinde sonuçları rapor edecekler ve buna göre inşaat sürecini yeniden başlatacağız. Konuyu yakından takip eden Cumhurbaşkanımızın son Gaziantep ziyaretinde de durumu hakkında gerekli bilgilendirmeyi yaptık” dedi.

Gaziantep, geçtiğimiz hafta sonu Türkiye’nin en büyük ikinci camisi olma özelliği taşıyan Şahinbey Millet Camisi’ni hizmete açmanın gururunu yaşadı. Görenleri hayran bırakan Şahinbey Millet Cami’den daha büyüğü de yine Gaziantep’te yapılıyor. Konukoğlu ailesinin Tugay bölgesine yaptıracağı camiin inşaatına, deprem nedeniyle ara verilmişti. Depremin ardından zemin etütleri ve statik çalışmaları yeniden yapılan caminin inşaatı bir kaç ay içerisinde başlıyor. Sanko Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, yapılacak cami ile ilgili Mehmet Demir’in sorularını yanıtladı.

Whatsapp Image 2024 02 07 At 17.05.18 (2)

Gaziantep’te Esnafın da Vatandaşın da Gözü Bu Görüşmede… Gaziantep’te Esnafın da Vatandaşın da Gözü Bu Görüşmede…

STADIN YERİNE ÇOK KATLI BİNA YAPILMASIN DİYE…

Caminin yapılış hikayesini anlatan Konukoğlu, “Kamil Ocak Stadı yıkılacağı zaman, TOKİ’nin o bölgeye çok katlı rezidans ve iş merkezini yapacağı duyduk. O bölgedeki yüksek yoğunluk şehirde tepki çekti. Biz de hemen devreye girdik. Hem Gaziantep Kalesi’nin siluetinin bozulmaması hem de kentin boğulmaması için, stadın yerine cami yapalım dedik. Bu fikrimizi Cumhurbaşkanımıza ilettik. Kendisi de bize, ‘Bugüne kadar çok cami yaptınız. Bu kez öyle bir cami yapın ki, herkes Gaziantep’teki camiyi konuşsun, turistler görmek için Gaziantep’e gelsin’ dedi. Biz de kabul ettik. Hem alanı hem kubbe büyüklüğü ve özellikle kubbe yüksekliği ile dünyanın en büyük camisi olsun istedik. Maketini yaptırdık ve proje haline getirdik. Cumhurbaşkanımız emsal kubbe büyüklüğü olan yerleri gidin inceleyin dedi. Valimiz, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ve kardeşlerimle, uzmanlarımızla birlikte Vatikan’a gittik, incelemelerde bulunduk” ifadelerini kullandı.

TUGAY BÖLGESİNE YAPILIYOR

Konukoğlu, cami projesini daha sonra Tugay bölgesine yaptırmaya karar verdiklerini anımsatarak, “Biliyorsunuz askeri alan oradan kalkıyor. Tugay arazisi yeni bir yaşam alanı olacak. Yaptıracağımız cami de orayı cazibe merkezi yapacak. Önce cami yapılacak, sonra etrafında yaşam başlayacak. Depremden önce de Cumhurbaşkanımızın telekonferans katılımıyla Tugay bölgesinde caminin temelini attık” diye konuştu.

DEPREM OLUNCA…

6 Şubat depremleri yaşanınca cami inşaatına ara verdiklerine dikkat çeken Konukoğlu, şöyle devam etti:

“Yapacağımız cami hem kubbe yüksekliği hem de kubbe genişliği olarak dünya genelinde sembol olacak. Durum böyle olunca, deprem sonrası hem zemin hem de projenin sağlamlığı için tedbirler aldık. Sonuçta devasa büyüklükte bir yapı ve maalesef bölgemiz de deprem kuşağında. 100 milyon dolar maliyeti var. Allah göstermesin, en küçük biri hata büyük sıkıntılara neden olabilir diyerek, yeniden zemin etütlerine başladık. Hatta arkadaşlara, ‘Gidin dünyanın en büyük gökdelenlerini kim yapıyorsa, onları bulun, onlarla çalışalım’ dedim. Gittik bu işte dünyada en iyisi kimse bulduk getirdik ve zemin etüdü, statik çalışmaları yeniden yaptırdık. Japonya başta olmak üzere Uzak Doğu’da ve ABD’de gökdelenleri tasarlayan firma iki ay içerisinde çalışmaları sonlanacak. Caminin en şiddetli doğal afetlere karşı sağlam olması için ne gerekiyorsa fazlasıyla yapılacak.”

CUMHURBAŞKANIMIZA BİLGİ VERDİM

Konukoğlu, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a pazar günü Şahinbey Millet Camisi açılışında caminin son durumu hakkında bilgi verdim. Kendisini her aşamada bilgilendiriyoruz. İnşallah inşaat yeniden başladıktan sonra, kısa süre içerisinde de bitireceğiz. Şahinbey Millet Camisi’ni gezdik. Çok güzel ve görkemli bir cami olmuş. Yapacağımız cami de çok daha büyük, güzel ve görkemli olacak” diyerek heyecanını dile getirdi.

DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ OLACAK

Gaziantep’e yakışır cami yaptıracak olmanın mutluluğunu yaşadıklarını vurgulayan Konukoğlu, camiye ilişkin şu bilgileri verdi:

“Cami 81 bin 442 metrekare alan üzerine konumlanacak.  Toplam 20 bin 600 metrekare oturma alanı ve 10 bin metrekare avlusunda 30 bin kişi ibadet edebilecek. 120 metre kubbe yüksekliği ve 82 metre genişliğiyle kubbe çapı ve iç hacim yüksekliği anlamında dünyada en büyük olma iddiasına sahiptir. Her biri 164 metre yüksekliğinde dört minareye sahiptir. Bu özellikleri göz önüne alındığında söz konusu büyüklüğün kent içinde yerinin ölçek, oran ve bağlam anlamında nitelikli olması ve Gaziantep gibi kimlikli mimari kültüre sahip şehre uyum sağlaması amaçlanmaktadır. Cami alanı yanında Şehitkamil İlçe Müftülüğü binasını da inşa edeceğiz.”

OCAK AYINDA CUMHURBAŞKANI İLE GÖRÜŞTÜM

Konukoğlu ailesi olarak her zaman “önce ülkemiz ve milletimiz” ilkesiyle hareket ettiklerini ve toplumsal yarar boyutu olmayan yatırımlara dahi yönelmediklerine işaret eden Abdulkadir Konukoğlu, şöyle konuştu:

“Devletimin ve milletimin hep zaman yanında yer aldım. En zor zamanda üzerimize ne düşerse yaptık, bundan sonra da yaparız. 6 Şubat depremlerinde yaptığımız yardımları sağ elin verdiğini sol el görmesin düşüncesiyle ilk günden itibaren kimse ile paylaşmadık. Depremin birinci yılı sonunda bir televizyon programı vesilesiyle ifade ettim, depremin yol açtığı yaraları sarmak amacıyla SANKO Holding olarak 825 milyon TL tutarında katkı sağladık.

Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ile de Sayın Cumhurbaşkanı’nın program yoğunluğu uygunluğunda zaman zaman kentimiz ile ilgili konularda görüşüyoruz.  Ocak ayında Türkiye İhracatçılar Meclisi toplantısının ardından Sayın Cumhurbaşkanı programı özelinde azımsanamayacak süre baş başa görüşme fırsatım buldum. Bunları paylaşma gereğini hiç düşünmedim.”

ÜNİVERSİTE BİNAMIZI KENDİ ARAZİMİZE PLANLADIK

“Mesele devletse hep veren tarafta yer aldım ve bundan mutluluk duydum” diyen Konukoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“Sanko Üniversitesi için dönemin Sayın Valisi yer önerdi, Sayın Cumhurbaşkanımız da onayladı ama gelecekte torunlarıma dahi ben laf söz olur diye istemedim ve Serince bölgesinde kendi arazimize 175 dönüm alan üzerine kampüs inşa ediyoruz.”