Sağlıklı bir yaşam ve güçlü bir kalp için yıllardır kulaktan kulağa yayılan "günde en az 5 porsiyon meyve ve sebze tüketin" kuralı, yapılan son uluslararası araştırmayla birlikte kökten sarsıldı. ABD ve İngiltere'de toplam 30 bin kişi üzerinde yürütülen kapsamlı bir çalışma, her meyve ve sebzenin kalbe aynı oranda fayda sağlamadığını ortaya koydu. Uzmanlar, asıl önemli olanın miktar değil, gıdaların içinde bulunan ve "flavanol" adı verilen özel antioksidan bileşenler olduğunu açıkladı.
Sadece Sayıya Değil, Seçimlerinize Odaklanın!
Nüfusun yaklaşık %80'inin günlük alması gereken 500 mg flavanol miktarından mahrum olduğunu gösteren araştırma, beslenmede doğru bilinen yanlışları gözler önüne serdi. Vücuttaki iltihabı azaltarak dolaşımı rahatlatan, damar esnekliğini ve kalp sağlığını doğrudan destekleyen bu mucizevi bileşeni almak için rastgele beslenmek yerine bilinçli seçimler yapılması gerekiyor. Hücre düzeyinde gerçek bir fark yaratmak için vitaminlerin ötesine geçip flavanol zengini gıdalara yönelmek şart.
Çikolatada Bitter Tercih Edilmeli, Ancak Temkinli Olunmalı
Kardiyovasküler riskleri azaltmada bağırsak bakterilerinin de kişiden kişiye farklı emilim gösterdiğini belirten beslenme uzmanları, çikolata tüketimine de açıklık getirdi. Sütlü çikolatalarda flavanol oranı yok denecek kadar azken, iki-üç kare kaliteli bitter çikolatanın 73 mg'a kadar flavanol içerebildiği belirtiliyor. Bazı kalp uzmanları ise bu bileşenlerin tansiyona iyi gelse de kalp krizi ve felci kesin olarak önlediğini söylemek için henüz erken olduğunu vurgulayarak dengeli ve çok çeşitli beslenme kılavuzuna sadık kalınmasını öneriyor.





