Küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve üretim süreçlerini modern teknolojiyle entegre etmek isteyen Gaziantep sanayisi, dev bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdürlüğü tarafından organize edilen ‘Dijital Dönüşüm Programı Tanıtım Toplantısı’, Gaziantep Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü’nde geniş bir katılımla düzenlendi.
Gaziantep OSB Müdürlüğü iş birliğiyle yapılan ve "Stratejik Hamle ile Öncelikli Yatırımlar Teşvikleri"nin detaylandırıldığı toplantıya; Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdür Yardımcısı Emre Dabak, OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Daire Başkanları Emrullah Emen ve F. Emin Bacıoğlu, Gaziantep Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Mustafa Karnabat, OSB yöneticileri, ilgili kurum temsilcileri ve çok sayıda sanayici katıldı.

"Dijital Dönüşüm, Sürdürülebilir Büyümenin Şartıdır"
Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, dünya üretim anlayışının köklü bir değişimden geçtiğini belirterek dijitalleşmenin önemine dikkat çekti.
Teknolojinin hızla geliştiği ve verinin en stratejik değer haline geldiği günümüzde dijital dönüşümün kaçınılmaz olduğunu ifade eden Erturhan, şöyle konuştu:
"Üretimden lojistiğe, kalite kontrolden enerji yönetimine kadar her alanda dijital teknolojiler; verimliliği artırmakta, maliyetleri düşürmekte ve karar alma süreçlerini hızlandırmaktadır. Bu dönüşüme ayak uyduramayan işletmeler ise rekabet avantajlarını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalmaktadır. Gaziantep OSB, yaklaşık bin 300 faal firması ve 300 bine ulaşan istihdamıyla ülkenin en büyük üretim merkezlerinden biridir. Bu gücü geleceğe taşımak, yüksek katma değerli üretimi esas alan bir anlayışla mümkündür."

Gaziantep OSB’nin 20 Yıllık Dijitalleşme Hafızası
Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi olarak dijital altyapıya uzun yıllardır yatırım yaptıklarını hatırlatan Başkanvekili Erturhan, bölgede bugüne kadar hayata geçirilen dijitalleşme hamlelerini yan yana şu şekilde özetledi: 2006 yılında devreye alınan Enerji SCADA ve uzaktan sayaç okuma sistemleri, 2016 yılında kurulan veri merkezi ve fiber optik altyapı ağı, idari süreçleri hızlandıran Abone Bilgi Yönetim Sistemi ile Elektronik Belge Yönetim Sistemi.
Hedeflerinin yalnızca çok üreten değil, aynı zamanda akıllı üreten ve teknoloji geliştiren bir Gaziantep OSB yapısı oluşturmak olduğunu söyleyen Erturhan, Bakanlığın sunduğu teşvik mekanizmalarının firmaların yeni yatırım kararlarına büyük katkı sunacağını sözlerine ekledi.
Program kapsamında, OSB bünyesindeki işletmelerin mevcut altyapıları ve yatırım planları detaylıca incelenirken, teşvik programından faydalanmak isteyen potansiyel firmalarla fikir alışverişinde bulunuldu. Toplantının ardından kamu-özel sektör iş birliğini güçlendirmek adına firmalara yönelik teknik bir gezi de organize edildi.




